Aby ułatwić pracownikom WUM zamawianie ze środków jednostek takich towarów, jak papier do drukarek, artykuły biurowe itp., Dział Logistyki przy współpracy z Działem Informatyki założył sklep intranetowy zintegrowany z systemem Workflow. Sklep działa na zasadzie sklepu internetowego i jest dostępny przez portal SSL-VPN (zakładka: Sklep intranetowy) oraz w sieci WUM pod adresem http://sklep.wum.edu.pl.
Użytkownik może zapoznać się z dostępną ofertą towarów na dwa sposoby: przeglądając kategorie lub wpisując poszukiwany towar w wyszukiwarkę, która po podaniu np. nazwy modelu drukarki wyświetli wszystkie tonery/atramenty pasujące do szukanego modelu. Każdy towar jest szczegółowo opisany i opatrzony zdjęciem. Wybrane przedmioty użytkownik dodaje do wirtualnego koszyka, a następnie potwierdza zamówienie (przycisk: Wygeneruj załącznik do wniosku). W tym momencie w nowym oknie przeglądarki automatycznie otwiera się system Workflow, z nowym wnioskiem i podpiętym wygenerowanym załącznikiem w formacie PDF zawierającym zamówienie. Pracownik (jak przy każdym innym wniosku w systemie Workflow) wskazuje źródło finansowania i wniosek o zakup zostaje przekazany dalej.
Zautomatyzowanie wyszukiwania produktów i ich zamawiania oznacza znaczne skrócenie czasu oczekiwania na potrzebne przedmioty. Dodatkową zaletą nowego rozwiązania jest możliwość dokładnego zapoznania się z ofertą przed złożeniem zamówienia.
Instrukcja korzystania ze sklepu intranetowego WUM (dostępna w sieci WUM lub przez portal SSL-VPN)