Dział Informatyki

Komunikaty

Wskazuje, że dana informacja ma się pojawić w zakładce "Komunikaty"

Aktualizacja certyfikatu do podpisywania wiadomości e-mail w programie Outlook

Szanowni Państwo,

w przypadku pojawienia się przy wysyłaniu wiadomości e-mail z programu Outlook poniższego alertu:









Proszę wykonać poniższe czynności lub skontaktować się z Działem Informatyki (22 57-20-888):

Czytaj całość »

LEGALIS - system informacji prawnej

Uprzejmie informujemy, że pracownicy, doktoranci i studenci Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego obecnie mają dostęp do systemu informacji prawnej Legalis. Ww. system jest dostępny wyłącznie z komputerowej sieci wewnętrznej Uczelni poprzez adres http://sip.legalis.pl

Informacja na temat szkodliwego oprogramowania typu ransomware

Od kilku dni w Internecie rozprzestrzenia się kolejna wersja szkodliwego oprogramowania typu Ransomware, która szyfruje wszystkie pliki na dysku swojej ofiary. Niestety, kolejne wersje tego szkodliwego oprogramowania są modyfikowane tak szybko, że producenci oprogramowania antywirusowego nie nadążają z przygotowywaniem sygnatur je rozpoznających. Aktualna fala wspomnianego szkodliwego oprogramowania jest rozprzestrzeniana w plikach docx (Word) i pdf dlatego zwracamy uwagę, aby nie otwierać załączników (również poprzez okienko podglądu w programie pocztowym) od nieznanych nam osób, w szczególności, gdy treść e-maila informuje nas o wygranej, "pilnej wiadomości", paczce czy fakturze. 

Uruchomienie usługi Office365 dla studentów

Centrum Informatyki WUM informuje, że w nocy z 24 na 25 czerwca 2014 nastąpi przełączenie studenckiej poczty elektronicznej na usługę Office365.

Korzystać z Office365 można już dziś. Należy w tym celu otworzyć stronę https://login365.wum.edu.pl i zalogować się swoim kontem studenckim, z dopiskiem @student.wum.edu.pl, np. s000001@student.wum.edu.pl.

Office365 to usługa obejmująca:

  • skrzynkę pocztową Exchange On-line o pojemności 50GB wraz z kalendarzem,
  • komunikator Lync,
  • magazyn dokumentów OneDrive for Business,
  • Office Online (dostęp do Word, Excel, PowerPoint, OneNote z poziomu OneDrive),
  • możliwość utworzenia własnej witryny Sharepoint,
  • ActiveSync (dostęp do konta w telefonie/tablecie).



Office365 jest dostępny dla wszystkich studentów BEZPŁATNIE.

W przypadku problemów, prosimy o kontakt z Działem Informatyki: +48 22 57-20-888 lub it@wum.edu.pl

Zobacz również: 

Materiały instruktażowe na temat Office 365

Instrukcja konfiguracji usługi Office 365 na telefonie lub tablecie

Pomoc na temat usługi, przygotowana przez firmę Microsoft

Informacja o próbach wyłudzania haseł do poczty

W związku z pytaniami użytkowników o trafiające do ich skrzynek e-maile z prośbą o podanie loginów i haseł do poczty lub e-maile z odnośnikiem do formularzy i prośbą o wypełnienie formularzy, w których jednym z wymaganych pól jest hasło do konta pocztowego,
uprzejmie informujemy, że Dział Informatyki WUM (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.

Takie działanie ma na celu wyłudzenie prywatnych informacji. Atakujący, podszywając się pod Dział Informatyki, bank czy urząd chce ukraść hasła do kont, a następnie wykorzystać je do różnego rodzaju oszustw. Coraz popularniejsze stają się również prośby o podanie nazwy użytkownika i hasła do konta pocztowego (która rzekomo zostało zablokowane przez administratorów). Uzyskanie tych danych umożliwia oszustom zalogowanie się do konta użytkownika, i przede wszystkim dokonywanie ataków na kolejne serwery poczty (wysyłanie spamu i prób wyłudzania haseł do innych osób).
Filtry antyspamowe działające na serwerach WUM wychwytują i blokują większość tego typu e-maili, jednak może się zdarzyć, że e-mail służący do wyłudzenia danych użytkownika się przez nie przedostanie. Ostanie e-maile z próbami wyłudzania haseł były wysyłane z, przechwyconych przez przestępców kont pocztowych, dlatego też udało się tym e-mailom przedostać przez zabezpieczenia. Po każdej próbie ataku rozbudowywany jest nasz system zabezpieczeń na serwerze pocztowym o kolejne reguły wykrywania prób ataku, nie gwarantuje to jednak 100% blokowania takich prób.
Na podstawie statystyk serwera poczty WUM z dnia 20.05.2014r., na 30539 e-maili, które przesłano do WUM, 9442 zostało automatycznie zablokowane, czyli ponad 30%.

Dlatego też ponownie uprzejmie prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile i nie klikać linków podanych w ich treści. W razie wątpliwości prosimy o przesłanie podejrzanej wiadomości do administratorów sieci na adres it@wum.edu.pl. Dział Informatyki (ani żadna wiarygodna firma) NIGDY NIE PROSI o podanie danych dostępu (nazwy konta i hasła) e-mailem lub poprzez wypełnienie formularza.
Pomimo publikacji i rozsyłania przez Dział Informatyki WUM I Biuro Informacji i Promocji WUM, ostrzeżeń przed opisanymi próbami wyłudzania haseł, niestety co kilka dni zdarzają się osoby: pracownicy, doktoranci bądź studenci WUM, ujawniający swoje hasło do poczty.

Uruchomienie multiwyszukiwarki PRIMO na stronie Biblioteki Głównej

W dniu dzisiejszym, w imieniu Biblioteki Głównej, Biuro Informacji i Promocji poinformowało, że "udostępniona została - na stronie http://biblioteka.wum.edu.pl - multiwyszukiwarka PRIMO. Jest to nowoczesne i uniwersalne narzędzie służące do przeszukiwania i uzyskiwania dostępu do elektronicznych zasobów biblioteki, treści naukowych dostępnych w modelu Open Access oraz informacji o zasobach drukowanych.

Multiwyszukiwarka PRIMO pozwala, szybko i  efektywnie dotrzeć do wszystkich lokalnych i zdalnych zasobów biblioteki: książek, czasopism, artykułów, treści cyfrowych, a także korzystać z katalogu bibliotecznego online."

Multiwyszukiwarka została uruchomiona we współpracy z Działem Informatyki.

Zobacz także: Rewolucyjnie proste przeszukiwanie zasobów bibliotecznych

Aplikacja do odzyskiwania hasła do konta studenckiego

Dział Informatyki uruchomił aplikację, za pomocą której można odzyskać zapomniane hasło do konta studenckiego. Aplikacja dostępna jest pod adresem:

https://resethasla.wum.edu.pl

Zgłaszanie awarii sprzętu przez Portal SSL-VPN

Dział Informatyki uprzejmie zaprasza do zgłaszania awarii sprzętu przez Portal SSL-VPN (zakładka ZGŁOŚ AWARIĘ SPRZĘTU). Przypominamy że zgłoszenia awarii dokonane w formie elektronicznej są realizowane w pierwszej kolejności, przed zgłoszeniami telefonicznymi.

Dzięki przeprowadzonej modernizacji formularza zgłaszający nie musi obecnie podawać w formularzu swoich danych – są one automatycznie pobierane z Centralnego Systemu Autoryzacji – a zgłaszany do naprawy sprzęt jest natychmiast identyfikowany po numerze inwentarzowym w bazie inwentaryzacyjnej, co znacznie przyspiesza przepływ środków na realizację naprawy.

System rezerwacji sal seminaryjnych WUM

Na początku listopada 2010 r. został uruchomiony system rezerwacji sal, dostępny przez Portal SSL-VPN. System umożliwia pracownikom WUM dokonywanie rezerwacji na wybrane terminy sal seminaryjnych WUM. Każda sala ma swoją metryczkę (nr, lokalizacja, powierzchnia, wyposażenie itp.) i opiekuna, który zarządza rezerwacjami (potwierdza je lub anuluje). Sale można wyszukiwać po zadanych kryteriach, takich jak liczba miejsc, kategoria czy możliwość skorzystania z bezprzewodowego internetu. Pierwszeństwo w składaniu rezerwacji mają jednostki dydaktyczne, rezerwujące sale na zajęcia w nadchodzącym semestrze.

Zobacz: 

Wniosek o założenie witryny - teraz za pośrednictwem formularza

Uprościliśmy procedurę - wniosek o założenie witryny można teraz składać za pośrednictwem odpowiedniego formularza. Na adres e-mail wnioskującego podany w formularzu przesyłane jest automatyczne potwierdzenie złożenia wniosku.

Zobacz: