Dział Informatyki

Problemy z dostępem do internetu i połączeniami telefonicznymi w dniu 8 marca 2018

Szanowni Państwo,

dzisiejszej nocy doszło do awarii jednego z urządzeń w klastrze głównego firewalla. Mimo podjętych działań diagnostyczno-naprawczych, dopiero rano ok godziny 9:00 udało się ostatecznie zdiagnozować przyczynę problemu: uszkodzona pamięć w urządzeniu:

Juniper Networks ISG Series BootROM V1.1.0 (Checksum: 90554656)
Copyright (c) 1997-2005 Juniper Networks, Inc.

Total physical memory: 2048MB

    Test -

### SDRAM Addr Bus Test Error @0x00000000: 0xf0000000, should be 0x00000001 ###
(...)

### SDRAM Addr Bus Test Error @0x20000000: 0xf0000000, should be 0x20000000 ###
### SDRAM Addr Bus Test Error @0x40000000: 0x44b00ff0, should be 0x40000000 ###

Fail

    Initialization................ Done

free_packet_list = ffffffff

### no free packet buffer, port 0 init rmd failed ###

Urządzenie zostało zgłoszone do naprawy.

Niezależnie od powyższego zdarzenia, doszło do awarii przychodzących połączeń telefonicznych na numery zaczynające się od 22 57-20-xxx. Z informacji uzyskanych od operatora telefonicznego, firmy Flexcom, wynika, że u operatora doszło do awarii, obejmującej zasięgiem całą Polskę. Firma Flexcom zapewnia, że dziś awaria zostanie usunięta, niestety nie jest w stanie podać konkretnego terminu usunięcia awarii.